Afrocuban congas produce tones of bigger magnitude using the same technique for playing membranes: these can produce pure tones when playing with the palm of our hands in the border ring of the membranes. Tones can be heard in Fa and La respectively. The reason these notes are heard is due to the relationship with the membrane and the area of the bottom of these instruments, but these physical relationship could be understood in a better way to improve our knowledge on african and afro styles. Sounds of the previous sound and this were extracted from these sources respectively: Conga tones in Bachata: https://www.youtube.com/watch?v=jOv76HvhaFk Conga tones in Afrocuban Music: https://www.youtube.com/watch?v=5onSg6tMWqs Scientific method to prove this was using Harmonic Plus Stochastic Synthesis and extracting harmonics of the sound to listen to these audible tones produced when playing this instruments. In the sound source used to extract the notes of the congas there is a harmonic mixture between the Fa of the conga and the Mi sung by the singers, so the Mi of the singers is carrying these tones of the congas to in mixture (because the bins of the Fa are still present and can be separated but the synthesis shows the relationship with the mean slope direct the conga sound to where the voices are pointing) to give more salience to the human voice (and the note sort of mutates from Fa to Mi) // Las congas afrocubanas producen tonos de mayor magnitud utilizando la misma técnica para tocar las membranas: estas pueden producir tonos puros al tocar con la palma de nuestras manos en el anillo del borde de las membranas. Los tonos se pueden escuchar en Fa y La respectivamente. La razón por la que se escuchan estas notas se debe a la relación con la membrana y el área de la base de estos instrumentos, pero esta relación física podría entenderse de una mejor manera para mejorar nuestro conocimiento sobre los estilos africano y afro. Los sonidos del sonido anterior y este se extrajeron de estas fuentes respectivamente: Tonos de conga en Bachata: https://www.youtube.com/watch?v=jOv76HvhaFk Tonos de conga en la música afrocubana: https://www.youtube.com/watch?v=5onSg6tMWqs El método científico para demostrar esto fue usar la Síntesis Estocástica + Harmónicos y extraer los armónicos del sonido para escuchar estos tonos audibles producidos al tocar estos instrumentos. En la fuente sonora utilizada para extraer las notas de las congas hay una mezcla armónica entre el Fa de la conga y el Mi cantado por los cantantes, por lo que el Mi de los cantantes lleva estos tonos de las congas en forma mixta (porque los contenedores del Fa todavía están presentes y pueden separarse, pero la síntesis muestra que por la relación con la pendiente de la media de la serie de harmónicos se dirija el sonido de la conga hacia donde apuntan las voces al no ser los tonos de la conga parte de la envolvente) para dar más prominencia a la voz humana (y la nota muta del Fa al Mi)
Channels: 1 | Samplerate: 44100 | Genre: Folklore | Instrument: Other
"Salient Tonality of Afrocuban Congas / Saliencia Tonal en las Congas Afrocubanas" by Court Society is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International. Published: Oct. 2, 2020, 8:32 p.m. by Court Society. Permanent link.